Κάντε έξυπνα μωρά, τρώγοντας σωστά

Κάντε έξυπνα μωρά, τρώγοντας σωστά

Όπως δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση «The Lancet», η περιορισμένη κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων και ψαριών συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση των μαθησιακών επιδόσεων του παιδιού μελλοντικά.

Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη, που πραγματοποίησαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ και το Πανεπιστήμιο του Σάρεϊ σε περισσότερες από 1.000 εγκυμονούσες, στα 2/3 των περιπτώσεων παρατηρήθηκαν μειωμένα επίπεδα ιωδίου στον οργανισμό τους, γεγονός που αύξανε τις πιθανότητες να αποκτήσουν παιδιά με χαμηλό δείκτη νοημοσύνης.

«Σε κατάσταση εγκυμοσύνης, οι ανάγκες του οργανισμού σε ιώδιο είναι αυξημένες κατά 50%», τονίζει η επικεφαλής της μελέτης δρ. Μάργκαρετ Ρέιμαν. «Το γεγονός ότι το ιώδιο αποτελεί το βασικό συστατικό για την παραγωγή των ορμονών του θυρεοειδούς, το καθιστά απαραίτητο, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή ανάπτυξη του εγκεφάλου των εμβρύων», προσθέτει.  

Οι ειδικοί συνιστούν στις γυναίκες που κυοφορούν να συμπεριλαμβάνουν στο διατροφολόγιό τους τουλάχιστον 2 μερίδες ψάρι την εβδομάδα και 3 μερίδες γαλακτοκομικών καθημερινά (γάλα, γιαούρτι και φέτα). Βέβαια, δεν παραλείπουν να υπογραμμίσουν ότι δεν ισχύει το ίδιο με τα συμπληρώματα ιωδίου, τα οποία συχνά ξεπερνούν τις προβλεπόμενες ανάγκες, φτάνοντας στην υπερδοσολογία.

Προς αποφυγή, λοιπόν, υπερβολών, οι έγκυοι καλό είναι να γνωρίζουν ότι η συνιστώμενη δόση πρόσληψης ιωδίου προσδιορίζεται σε 250 mg ημερησίως, ενώ για τους ενηλίκους είναι 150 mg και για τα παιδιά 90-120 mg. Σε περίπτωση κατάχρησης, δηλαδή και ενισχυμένη διατροφή και συμπληρώματα που μαζί θα ξεπερνούν τα 600 mg καθημερινά, το αποτέλεσμα είναι εξίσου βλαβερό, αφού και πάλι με τον τρόπο αυτό θα απορρυθμιστεί ο θυρεοειδής αδένας, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται στην εγκεφαλική ανάπτυξη των εμβρύων. 

Ζαχαρία Πηνελόπη

imommy